THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

تویوتا(CAMERY)شش سیلندر

مشخصات فنی کمری 6 سیلندر

حجم موتور:3182 سی سی

قدرت:268 اسب بخار

گشتاور:248 پاوند بر فوت

ضریب کمپرس:8/10 به یک

شتاب 0تا100:حدود 8/6

ترمز ها:دیسکی خنک شونده با ABS و EBD

قطر دیسک:جلو296 میلیمتر-عقب281 میلیمتر

قفل تا قفل فرمان:2/3

ظرفیت باک:70 لیتر

مصرف سوخت در شهر:7/10 لیتر در صد کیلومتر

مصرف سوخت در جاده:6/7 لیتر در صد کیلومتر

وزن خالص:حدود 1600 کیلوگرم



بنز(مکلارن)

درباره بنز مکلارن

سرانجام کمپانی خودرو سازی مرسدس بنز در پی در خواست های مکرر علاقمندان SLR گونه ی مسابقه ای و ارتقا یافته ی این سوپر اسپرت را با نام مک لارن SLR 722 GT روانه ی بازار کرد.

     این خودرو توسط متخصصان انگلیسی موتور های مسابقه ای در شرکت RML بطور کامل تحت مهندسی مجدد قرار گرفت، بطوریکه بیش از 400 قطعه ی سازنده به آن اضافه و یا مجدداً طراحی شد. همچنین تکنسین های RENNtech با تغییراتی که در شاسی، موتور، سیستم تعلیق (فنربندی)، سیستم ترمز و بخش های آیرودینامیکی بدنه ی SLR انجام دادند، ویژگی های منحصر به فردی را به 722 جی تی بخشیدند، تغییراتی از قبیل :

      تقویت سیستم تعلیق، بهره مندی از کیت بدنه ی پهن تر، بالچه ی فیبر کربنی بر روی صندوق عقب، استفاده از سیستم قفل مرکزی چرخ ها و جک هوایی که در مجموع باعث چسبندگی بیشتر ۷۲۲ جی تی به سطح جاده و افزایش پایداری شده و علاوه بر ارتقای قابلیت های حرکتی، میزان کنترل پذیری چرخ ها به هنگام پیچیدن، شتاب گیری و ترمز را نیز افزایش داده است. تقویت کابین راننده و شاسی فیبر کربنی آن بوسیله ی لوله های فلزی و مطابق با استانداردهای FIA به منظور ایمنی هر چه بیشتر راننده و همچنین استفاده از صندلی های اسپرت سبک وزن و فرمان قابل تعویض به همراه نشانگرهای هشدار دهنده ی دیجیتالی بر روی آن که فضای داخلی کاملاً اسپرتی را برای 722 جی تی فراهم آورده است و سایر تغییرات دیگر.

     از این خودروی بی نظیر تنها 21 نمونه تولید و برای فروش عمومی عرضه خواهد شد که هر یک از مدل ها از موتور 5/5 لیتری هشت سیلندر با آرایش وی شکل مجهز به سوپرچارجر برخوردار بوده و قادر به تولید 680 اسب بخار نیرو هستند

مشخصات فنی بنز مکلارن

موتور:V8 5/5 لیتری

حداکثر سرعت:314

حداکثر گشتاور:826 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

حداکثر قدرت:680 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه

شتاب 0تا96:زیر3/3

وزن 1390 کیلوگرم

نسبت قدرت به حجم موتور:6/123 اسب بخار برای هر لیتر

نسبت وزن به قدرت:04/2 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار


 

پونتیاک(GT)در مقابل نیسانماکسیما(SV)

اگر شما قصد خرید یک خودروی ۳۰ هزار دلاری داشته باشید با گزینه های زیادی روبرو

هستید که باید بهترین آن را انتخاب نمایید . در این محدوده ی قیمت شرکت نیسان با مدل جدید ماکسیما که مجهز به موتور پرقدرت V6 - جعبه دنده ی CVT و دارا بودن یکی از بهترین شاسی های خودروهای دیفرانسیل جلو - حضور دارد . و در همان محدوده ی قیمت پونتیاک GT جدید با یک موتور بزرگ V8 - گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و یک پلاتفرم بزرگ حضور دارد .

هر دو خودرو جادار هستند - هر دو سدانند ; یکی از آن ها قرن بیست و یکمی است و دیگری دارای ساختاری متعلق به اواخر قرن بیستم میباشد . کدام یک از این دو بهترین انتخاب با توجه به رقم پرداختی شماست ؟؟ 

مدل ممتاز این خودرو با موتور 5/3 لیتری V6 و پسوند SV عرضه میشود که رینگ های 19 اینچی برای آن یک آپشن است .

مدیر استراتژی شرکت نیسان " مارک پری " در مورد ماکسیما گفت : " در آغاز مراحل توسعه ی این خودرو قرار بود که سیستم انتقال قدرت به عقب در نظر گرفته شود ولی با گذشت پروژه مهندسان بر سر به کارگیری پلاتفرم D که در آلتیما نیز مورد استفاده قرار میگیرد به توافق رسیدند چرا که کابین بزرگتر و وزن کمتری دارد " .

پری در ادامه افزود : "‌ هندلینگ این خودرو بسیار خوب است بنابراین ما به یک خودروی دیفرانسیل عقب نیاز نداریم "  .

اما در مقابل ساخته ی جدید استرالیایی ها یعنی G8 تعلق خاطر عمیقی به سیستم انتقال قدرت به عقب دارد .  این خودرو بر روی پلاتفرم " زتا " ی هولدن کومودور ساخته شده است و در حالی که موتور v6 نیز در دسترس بود مدل G8 GT از یک موتور 6 لیتری V8 استفاده میکند . این خودرو با این موتور از قیمت پایه ی 29995 آغاز میشود

با اضافه کردن :‌ گرم کن صندلی - صندلی های چرمی ( همانند ماسیمای SV) همراه با پکیج اسپرت ( فقط 900 دلار برای رینگ های آلیاژی 19 اینچی - تایرهای تابستانی بریجستون - پدال های فلزی و فرمان چرمی ) شما فقط 31485 دلار پرداخته اید ! ( یعنی فقط 1850 دلار هرینه ی این مقدار آپشن !! ) . پونتیاک G8 GT با 361 اسب بخار پتانسیل بیشتری نسبت به ب ام و 550  59275 دلاری دارد .

کنار هم ; ماکسیما و پونتیاک ; هر کدام تعریف خاصی را از واژه ی " اسپرتی " ارایه میکنند .

ماکسیما قلمی تر ; روان تر و مدرن تر به نظر میرسد . G8 بلندتر و پهن تر است ; نزدیک به 5/3 سانتیمتر . چهره ای نرم تر دارد و بیشتر شبیه یه یک رنده ی پنیر است . دختران گروه ما ( منظور مجله ی موتور ترند است سوء تفاهم نشود !! ) از این خودرو به طور خاصی متنفر بودند . در کل چهره ی G8 عضلانی تر و پرخاشگر از رقیب دیگرش بود .

هر دو خودرو اتومبیل های روزمره ی مناسبی برای صاحبانشان هستند . اتاق بزرگ - راحت و کنترل های ارگونومیک از ویژگی های هر دو خودرو است .

G8 یک لبه ی برجسته در قسمت تکیه گاه سر و صندلی عقب داشت . فضای داخلی این خودرو کاملا جادار است و دو نفر با قد 180 سانتیمتر میتوانند به راحتی در کنار هم بنشینند در حالی که هنوز جای زانوی اضافی نیز وجود دارد .

خریداران ماکسیما میتوانند صندلی های تاشونده ی  40/60 را به صورت آپشن سفارش دهند .

کابین G8 به طور قابل توجهی با چرم پوشیده شده ; مواد با کیفیت و قطعات براق حتی برای یک چنین خودرویی اضافی نیز به نظر میرسند .

کابین ماکسیما صمیمی تر و عاطفی تر است  . داخل این خودرو آراسته و زیباست بدون آن که پر زرق و برق باشد و تجمل خاصی را از خود بروز دهد .

حال نیسان کابین این خودرو را با گوشه های نرم و قطعات چرم طراحی کرده اند و این خطوط نرم در نهایت به صفحه ی نمایش که در مرکز  خودرو جای گرفته است ختم میشود ( این در حالی است که نشان دهنده های پونتیاک همانند بازی آتاری دهه ی 70 است ) .

سانروف دوگانه ی نیسان ( که فقط قسمت جلوی آن قابل باز شدن است ) سرنشینان را وادار به شگفتی میکند و لذت وصف ناپذیری را در سرنشینان ایجاد مینماید .

در کل درباره ی کابین نیسان میتوان گفت که اسپرتی است ولی خیلی زیبا نیست .

موتور DOHC 24Valve V6 ماکسیما 290 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6400 ارایه میکند . موتور V8 G8 قدرتی برابر 361 اسب بخار را در دور موتور 5300 تولید مینماید . با وجود وزن سنگین تر در حدود 181 اسب بخار نسبت به ماکسیما هنوز اضافه قدرت 71 اسب بخاری این خودرو قابل توجه است . به همین دلیل شتاب سریع 1/6 ثانیه ای ماکسیما در حدود 5/0 ثانیه از پونتیاک کندتر است چرا که پونتیاک ظرف مدت 6/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسد .

رانندگی با پونتیاک هیجان انگیزتر و جذاب تر است . عرش موتور هشت سیلندر این خودرو در کنار تعویض نرم و روان گیربکس 6 سرعته ی آن لذت رانندگی بالایی را به ارمغان می آورد .

در تست توقف از سرعت 96 کیلومتر ماکسیما 7/5 خط ترمز بیشتری نسبت به پونتیاک داشت .

ماکسیما با سیستم دیفرانسیل جلوی خود توانست کار بزرگی را انجام بدهد . پایداری این خودرو به طور قابل ملاحظه ای زیاد بود و توانست به رقم 85/0 جی دست یابد . بیشتر قدرت این خودرو در دستان راننده است ولی هنوز از لحاظ هندلینگ با یک خودروی ایده آل فاصله دارد . به نظر میرسد اگر نیسان قصد تولید یک خودروی اسپرت واقعی را دارد باید از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده کند .

اما بار دیگر G8 خوش درخشید . فرمان پونتیاک به طرز محسوسی نرم تر و روان تر است . در حالی که سیستم پایداری الکترونیکی خاموش است خودرو را تست میکنیم عقب پونتیاک در پیست 8 ( هشت انگلیسی ) شکل ما در حال منحرف شدن از مسیر بود ولی شاسی خودرو توانست تعادل خود را بدست بیاورد و خودرو کاملا تحت کنترل بود .

فاکتور لذت رانندگی قابل مقایسه نیست اگرچه ماکسیما نیز در این مورد قابل تامّل است .

و در این تست G8 تعادل بهتری داشت و به راحتی توانست به رقم 87/0 جی دست یابد .

پایان سخن :

 

رتبه ی اول : پونتیاک G8 GT

خودرویی است سریع - نرم - جادار و با دارا بودن سیستم از کار انداختن سیلندرها در مواقعی که به آن نیاز نیست مصرف سوختی قابل قبول دارد ( 5/15 لیتر در شهر  - 8/9 لیتر در جاده ) . شما با قیمت 30 هزار دلار خودروی اسپرتی بهتر از این اتومبیل نمیتوانید پیدا کنید .

 

رتبه ی دوم : نیسان ماکسیما SV

 
 

فیات(WEEKEND)

مشخصات فنی فیات(WEEKEND)

ابعاد

طول:4142 میلیمتر

عرض:1627 میلیمتر

ارتفاع:1488 میلیمتر

فاصله ی محور ها:2440 میلیمتر

مشخصات فنی

موتور:4 in line mpi

نوع سوخت:R95

حجم موتور:1461 سی سی

حد اکثر قدرت:85HP

حد اکثرگشتاور:122/5 MN

حد اکثر سرعت:170 کیلومتر

گیربکس:5 دنده

فرمان:power steering 

 
 

فیات(پالیو)

مشخصات فنی فیات پالیو

ابعاد و وزن

طول:3827 میلیمتر

عرض:1634 میلیمتر

ارتفاع:1446میلیمتر

فاصله محورها:2373میلیمتر

وزن خالص:1070 کیلوگرم

مشخصات فنی

موتور:4 in line mpi

نوع سوخت:R95

حجم موتور:1461 سی سی

حداکثر قدرت:85HP

حداکثر گشتاور:5/122MN

حداکثر سرعت:170 کیلومتر

گیربکس:5دنده  

فرمان:Power steering

http://s1.picofile.com/file/6205431586/fiat_palio.jpg

ارماند پژو

پژو

ارماند پژو

یکی از قطب های  صنعتی مهم در کشور فرانسه کارخانه پژو است.این کارخانه اتومبیل سازی در سال 1882 و با قصد تولید دوچرخه پا به ارثه وجود نهاد.موسس پژو شخصی به نام Armand Peugot بود.وی در سال 1889و در یک نمایشگاه بین المللی اولین اتومبیل خود را معرفی کرد که با نیروی بخار حرکت میکرد.

این سه چرخه را می توان اولین اتومبیل ساخت پژو دانست که با همکاری Leon Serpollet ساخته شد.پس از چندی ارماند نیز همانند سایر نوابق ان زمان همانند کوتلیب دایملر متوجه پتانسیل های موتور های بنزینی شد و از این رو در سال 1890 اولین اتومبیل 4 چرخه با موتور بنزینی را تولید کرد.که البته موتور ان ساخت دایملر بود.این اتومبیل به مدل Type 2 معروف شد.پس از ان بود که ارماند با همکاری سایر اعضای خانواده به توسعه کارخانه خود پرداخت تا امروز به عنوان یکی از بنیان گذاران صنعت اتومبیل سازی در فرانسه لقب گیرد.ارم  کارخانه ی پژو یک شیر است که بار ها مورد تغییر و تکامل قرار گرفته است.در مورد علت انتخاب این ارم نظرات مختلفی وجود دارد .برخی معتغدند که این شیر به اسم کوچک Leon Serpollet اشاره دارد که با همکاری او اولین اتومبیل پژو ساخته شد.گروهی دیگر صرفا ان را سمبل قدرت میدانند و برخی نیز معتغدند که ارماند پژو به یاد زادگاه مادری خود که شهر Leon بوده این ارم را برای کارخانه ی خود انتخاب کرده است.اولین ارم پژو در سال 1850 توسط یکی از جواهر سازان معروف ان زمان با نام Justin Blazer ساخته شد که عبارت بود از یک شیر که بر روی یک پیکان ایستاده است.گفته میشود که مقدار قابل توجهی سکه طلا به این جواهر ساز پرداخت شد تا بهترین و زیبا ترین طرح خود را ارایه کند.این نشان به مرور زمان تکامل یافت تا به شکل امروزی که یک شیر در حالت ایستاده را نشان می دهد رسید.

http://s1.picofile.com/file/6205433598/4gq4t8h.jpg