THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

رنو مگان(موتور ۲۰۰۰ سی سی)

مشخصات فنی مگان با موتور 2000 سی سی

حجم موتور:2000 سی سی 16 سوپاپ

حداکثر قدرتHP/RPM :5500/136

حداکثر سرعت:195 کیلومتر

گیربکس:4 دنده اتوماتیک با قابلیتت تعویض دستی

سیستم فرمان:الکتریکی

سیستم ترمز:ABS+EBV+EBA

ظرفیت صندوق عقب:52/0 متر مکعب

سایز تایر ها :55/205 R

چراغ مه شکن: دارد

کارت کلید هوشمند رنو:دارد

شیشه بالا بر برقی:دارد

سیستم قفل مرکزی:دارد

طول خودرو:4498 میلیمتر

عرض خودرو با اینه های بقل:2026 میلیمتر

ارتفاع خودرو:1460 میلیمتر

فاصله بین دو محور جلو وعقب:2686 میلیمتر

سیستم صوتی :رادیو+CD

سیستم تهویه مطبوع:دارد

اینه یرقی همراه گرمکن:دارد

6 کیسه هوا:2 کیسه هوا جلو/ 2 کیسه هوا عقب/ 2 کیسه هوا جلو جانبی

شتاب 0 تا 100 :1/11

سنسور نور/ باران:دارد

میزان الایندگی هوا :EURO 3

در صورت کاهش نور(به طور مثال هنگام ورود به تونل)به طور خودکار روشن میگردد 

 

 

مزدا(۳)

مشخصات فنی مزدا 3

ابعاد داخلی

تعداد سرنشینان:5

ارتفاع صندلی جلو:993 (میلیمتر)

ارتفاع صندلی عقب 950 (میلیمتر)

فاصله  جلو پای صندلی جلو 1064 (میلیمتر)

فاصله جلو پای صندلی عقب922 (میلیمتر)

پهنای صندلی جلو1394 (میلیمتر)

پهنای صندلی عقب:1372 (میلیمتر)

امکانات ویژه

تنظیم برقی صندلی راننده

شیشه برقی

تنظیم فرمان

در باز کن باک بنزین

سیستم کنترل سرعت

سیستم طهویه مطبوع

انتن برقی

سیستم صوتی

رادیو

پخش CD

سیستم امنیتی

کیسه هوا راننده

کیسه هوا سرنشین جلو

موتور و قدرت

نوع موتور:2 لیتری-4 سیلندر-خطی

حداکثر قدرت:150 اسب بخاردر 6500 دور در دقیقه

سوپاپ :4عدد در هر سیلندر

نسبت تراکم:10:1

گیربکس:5دنده دستی

سیستم سوخت رسانی

ظرفیت باک بنزین:65 لیتر

نوع سوخت:بنزینی

میزان مصرف سوخت در شهر:4/8 لیتر در هر 100 کیلومتر

میزان مصرف سوخت در بزرگراه:7/6 لیتر در هر 100 کیلومتر

وزن و ابعاد خارجی

وزن:1230( کیلوگرم)

طول:4485 (میلیمتر)

عرض:1745 (میلیمتر)

ارتفاع:1465 (میلیمتر)

فاصله دو محور:2640 (میلیمتر)

فاصله چرخ های جلو 1530(میلیمتر)

فاصله چرخ های عقب:1515(میلیمتر)

سیستم ترمز و انتقال قدرت

سیستم ترمز:ABS

نوع انتقال قدرت:دیفرانسیل جلو 

   

هیوندای(ازارا)

مشخصات فنی هیوندای ازارا

حجم موتور:3300 سی سی

قدرت:235 اسب بخار

تعداد سیلندر:6

گیربکس:اتوماتیک

سیستم ترمز:ABS-EBD-ESP

امکانات رفاهی و امنیتی:

8 ایربگ

کروز کنترل

تودوزی چرم

پرده عقب برقی

سنسور دنده عقب

شیشه های برقی

سان روف

اینه های برقی

شیشه های سنسور دار

شیشه شور قسمت جلو

سنسور باران

صندلی راننده برقی

گرمکن صندلی ها

2حافظه هوشمند صندلی و فرمان

سیستم صوتی MP3 و چنجر+ساب+تیوتر

 

جدید ترین لامبورگینی(رونتون)

لامبورگینی رونتون Reventon


قیمت این خودروی فضایی چقدر است ؟
اگر از مسئولین لامبورگینی بپرسید آنها به شما خواهند گفت: 1.4 میلیون دلار یعنی تقریبا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ... البته این قیمت جدا از مالیات و عوارض میباشد !

بهتر است بیشتر در مورد این خودرو بدانیم و این که اصلا این چه موجودیست ؟!سازنده ایتالیایی خودروهای مجلل اسپرت ( luxury sports car ) یعنی شرکت لامبورگینی، در نمایشگاه بین المللی خودرو در فرانکفورت آلمان از یک خودروی جدید این شرکت پرده برداری کرد، یک خودروی منحصر به فرد که بیشتر از یک وسیله روی چهار چرخ هست
با برچسب قیمت 1.4 میلیون دلاری (بدون احتساب مالیات) ، این گرانترین خودرویی است که ساخته شده و قرار است در سال 2008 روانه بازار شود.اما در مورد قیمت نهایی آن باید چند ماهی صبر کرد تا در سال 2008 به صورت رسمی روانه بازار شود و به گفته مسئولین شرکت خودروسازی لامبورگینی این خودرو گرانترین خودروی جهان خواهد شد.البته شرکت لامبورگینی تاکنون 20 عدد از این خودرو را پیش از تولید پیش فروش کرده و همگی را تاکنون فروخته است.رونتون در زادگاه اصلی لامبورگینی یعنی Sant'Agata در بولونیای ایتالیا متولد شده و طراحی منحصر به فرد و خشن این خودرو آن را بی رقیب ساخته است

"
استفان وینکلمن" مدیر اجرایی شرکت لامبورگینی میگوید: به همین راحتی که این حرف رو به زبان میاورم ما تاکنون و تنها طی چهار روز، بیست عدد از این خودرو را فروخته ایم و به راحتی میتوانیم 20 خودروی دیگر را هم پیش از اینکه تولید کنیم پیش فروش کنیم.وینکلمن اضافه میکند که مشتریهای ما از ستارگان سینما و ورزشی نیز هستند اما بیشتر مشتریان ما تجار هستند. افرادی که عاشق محصولات ویژه و اشرافی لامبورگینی هستند

اما خودرویی که در تصویر میبینید نامش Reventon میباشد. با چهره ای خشن که اینگونه طراحی تبدیل به عادتی برای سازندگان این کمپانی شده است.علت انتخاب این نام برای خودرو مانند انتخاب نام کمپانی، برای خود داستانی دارد. Reventon یک گاو نر وحشی(مخصوص مسابقات گاوبازی) بود که به علت کشتن فلیکس گزمن (گاو باز معروف در آن زمان) در سال 1943 معروف شد
این خودرو از روی مدل مورسیه لاگو LP640 الگو برداری شده است. همچنین طراحی موتورهای لامبورگینی از جت های جنگنده الهام گرفته شده اند.

موتور این خودرو مانند مدل LP640 ، دوازده سیلندر میباشد که این امر باعث شده صفر تا صد این خودرو 3.4 ثانیه باشد. همچنین حداکثر سرعت ثبت شده در این خودرو نیز به 340 کیلومتر در ساعت رسیده است. پس با این سرعت بسیار، از فکر گشت زنی در خیابان باید گذشت چون هیجانش به این است که تا میتوانید گاز بدهید ... ولی سعی کنید که زیاده روی نکنید ! این خودروی 12 سیلندری با حجم موتوری برابر 6.5 لیتر (6496 cc) قدرتی برابر با 650 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه و نیروی گشتاوری معادل 660 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه تولید میکند. بخش بیرونی تماما از جنس کربن خالص دولایه و شاسی تمام فولادی ساخته شده است.این خودروی با شکوه با شاسی پایین، چهره ای خشن دارد تا جایی که بعضی افراد به آن لقب قاتل، کشنده و مهلک داده اند و به نظر بنده همین چهره باعث ابهت بیشتر این خودرو شده است
ترمزها در جلو دیسک های سوراخ دار خنک شونده با گیره های 6 پیستونه و مجهز به ABS می باشد و در عقب نیز دیسک های سوراخ دار میباشند
طول ، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 185.04 و 81.02 و 44.69 اینچ که با مقیاس میلیمتر به ترتیب برابر با 4700 و 2058 و 1135 میلیمتر خواهد بود، همچنین وزن آن 1665 کیلوگرم میباشد
مصرف سوخت:
در حالت شهری ..................... 32.3 لیتر در 100 کیلومتر
در حالت خارج شهری .............. 15 لیتر در 100 کیلومتر
میانگین شهری و برون شهری .... 21.3 لیتر در 100 کیلومتر
تولید دی اکسید کربن .............. 495 گرم در هر کیلومتر
ویژگی های این خودرو
خودروهای لامبورگینی بی همتا
لامیورگینی Reventon خودرویی ویژه برای جاده ها میباشد با خصوصیات و ویژگی های بسیار. خودرویی چسبیده به زمین ، بدنه ای با خطوط لبه دار که مقاومت هوا را بسیار کم کرده است که همین موضوع باعث افزایش سرعت این خودرو میشود.اگر چه این خودرو از مدل مورسیه لاگو LP640 الگو برداری شده است اما طراحی بدنه و بیرونی خودرو کاملا جدید است . بدنه این خودرو از CFC یعنی از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده که مقاومت و استحکام آن کاملا مشخص است . اجزای بیرونی خودرو با این نوع کامپوزیت و همینطور فولاد کار شده، کاملا با یکدیگر مقاوم شده است.جلوی این خودرو نیز با جلوبندی بسیار محکم و همینطور طرح بیرونی بسیار قدرتمند به شیوه ای طراحی شده است که در وسط به صورت یک پیکانی میباشد که ضمن کاهش مقاومت هوا ، آنرا (هوا) برای خنک کردن سیستم ترمز و همینطور سیلندرهای خودرو هدایت میکند.هر دو در این خودرو به سمت بالا باز میشوند
در زیر درها کانال های هوایی وجود دارد که باعث چسبندگی بیشتر این خودرو به زمین میشود که این امر باعث میشود این خودرو به این راحتی ها چپ نکند
در سمت راننده این کانال برای افزایش جریان روغن در رادیاتور میباشد و در سمت دیگر خودرو این کانال برای تضمین گردش هوا در زیر خودرو میباشد(لازم به ذکر است که در این شیوه نوین چسبندگی خودرو را به کف جاده بیشتر میکند) که همین ابتکار امنیت این خودرو را در سرعت 340 کیلومتر در ساعت تضمین میکند
Reventon
تنها از مشخصات و امکانات مورسیه لاگو LP640 بهره نگرفته ،بلکه امکانات و بهینه سازی های بیشتری را به کار برده است مانند: اصلاحات در آیرودینامیک ، سیستم خنک کننده موتور که بسیار با اهمیت است، سیستم مکش هوا (کانال هوا) و همینطور ترمزها،جریان هوا در خودرو و همینطور قسمت هندسی کانال هوایی موتور

کامل و عالی در جزئیات نهایی
کاپوت خودرو (برخلاف بیشتر خودروهای معمولی، در عقب خودرو و در پشت صندلی مسافرین قرار دارد) از چند لایه شیشه با درز تهویه قابل باز شدن ساخته شده است. به طوری که به راحتی میتوان قلب تپنده این خودرو را مشاهده کرد

در کل میتوان گفت که طراحان لامبورگینی عاشقانه اجزای مختلف این خودرو را طراحی کرده اند تا جایی که طراحی درپوش باک نیز از همین هنرمندی بهره برده به طوری که قطعه کوچکی از آلومینیوم با زیبایی کامل در این بخش کار شده است.چراغ ها
جلوی خودرو ، مردنترین چراغ های دیودی که از نوع زنون (Bi_Xenon) میباشد کار شده است. همچنین هفت ال ای دی (LED) نور مداوم (نوری که هنگام روشن بودن خودرو همیشه در عقب خودرو روشن است) در عقب خودرو به همراه بیش از نه LED دیگر برای چراغ راهنما و خطر قرار دارد.به دلیل دمای بالا در قسمت پایین و عقب خودرو ، LED های ویژه و نسوزی قرار داده شده است که وظیفه روشنایی چراغ راهنما، خطر و ترمز دارد
رنگ جدید خودرو
طراحان این خودرو رنگی جدید برای این خودرو انتخاب کرده اند، رنگ مات، مابین خاکستری و سبز.این ویژگی مات بودن علاوه بر رنگ بدنه، در چرخ ها و رینگ ها هم مشاهده میشود که به طور ویژه برای Reventon اجرا شده است.پره هایی از جنس کربن مات با پره های آلومینیومی مشکی رنگ که در هم آمیخته شده است. البته این کار تنها برای زیبایی رینگ ها نبوده و علتی دیگری نیز داشته و آن اینکه این کار باعث کاهش دمای دیسکهای ترمز میباشد که از جنس سرامیک مستحکم و تقویت شده ساخته شده است.


پنل نمایشگر سرعت همانند نمایشگرهای هواپیما
طراحی و ساختار داخل خودرو به طور کامل با نمای بیرونی همخوانی دارد. برای نمای داخلی خودرو از ترکیب آلکانترا ، آلومینیوم ، کربن و چرم استفاده شده است که این امر باعث بوجود آمدن یک استاندارد با کیفیت برای تزئینات داخلی خودرو شده است.داخل خودرو مانند یک هواپیمای مدرن شده است. پنل نمایشگر خودرو از 3 بخش کریستال مایع با مد نمایش جدید ساخته شده که با لمس کردن یک دکمه به راحتی میتوان حالت نمایش اطلاعات را تغییر داد.این بخش با پوششی از آلومینیوم مقاوم و با روکشی از کربن احاطه شده است.در نمایشگر این خودرو ما بخش جدیدی رو میبینیم که تاکنون در هیچ خودرویی به کار نرفته است و تنها در هواپیماها و همینطور برای استفاده تیم های مسابقات فرمول یک برای آنالیز میتوان مشاهده کرد. و آن نمایش نیرو و فشار ثقل خودرو میباشد که اهمیت خود را در پیچ ها بیشتر نشان میدهد
تجهیزات قابل تنظیم
تجهیزاتی که در سمت چپ سرعت سنج به صورت ستونی وجود دارد، نمایش دهنده شماره دنده انتخاب شده میباشد. هر Reventon با دنده های خودکاری که اهرم آن در زیر فرمان وجود دارد هدایت میشود.شاخص سرعت سنج . نمایشگر دور موتور
در واقع سرعت سنج و نمایشگر دور موتور از حالت کلاسیک که به صورت عقربه ای بود به طور کامل تغییر کرده و به صورت یک صفحه نمایش درخشان و رنگی تبدیل شده است. همچنین نمایشگر ثقل خودرو در مرکز این نمایشگر قرار گرفته است
سیستم الکترونیکی کاملا ساخت لامبورگینی
تمام سیستم های الکترونیکی لامبورگینی و نیز تمام سیستم های کنترلی ، به طور کامل ساخت طراحان و متخصصان لامبورگینی میباشد.این خودرو با رنگ خاکستری-سبز مات و 3 سال گارانتی در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت 2007 معرفی و به نمایش در آمد.

جزئیات خودرو :

Frame
High strength tubular steel structure with carbon fibre components.

Bodywork
(In carbon fibre, except roof and door external panels (steel

Steering
Type Mechanical (rack and pinion) power-assisted
(Right-hand turning circle 12.55 m (41.17 ft


Wheels and tyres
Front 245/35 ZR 18
Rear 335/30 ZR 18


Engine
Type 12 cylinders at 60°
(Bore and stroke 88 mm x 89 mm (3.46 in x 3.50 in
(Displacement 6496 cc (396.41 in3
 0.2):1
±
Compression ratio (11
Maximum power 650 HP (478 kW) at 8000 rpm (guaranteed through the engine selection)
Maximum torque 660 Nm (487 lb-ft) at 6000 rpm
Engine position in vehicle Longitudinal central-rear
Cylinder heads and engine block Aluminium
Intake system Variable geometry with 3 operating modes

Timing
4 valves per cylinder, 4 overhead camshafts
Timing gear transmission 2 chains
Continuous timing variator (int. and ex.) Electronically controlled

Ignition system
(Static type ignition system with individual coils (one for each spark plug
Firing sequence 1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11


Fuel system/injection
Lamborghini LIE electronic engine control unit, multipoint, sequential timed, DRIVE BY WIRE

Lubrication system
Type Dry sump
Recovery pumps 2 gear pumps
Delivery pump (high pressure) 1 gear pump


Cooling system
Type Liquid cooled, with pressurized circuit

Transmission
Type of transmission Permanent all-wheel drive with Viscous Traction system
Gearbox 6-speed mechanical gearbox

Clutch Dry single disc
(Clutch disc diameter 272 mm (10.7 in

Transmission ratios
Gearbox:
Ist 1:3.091
IInd 1:2.105
IIIrd 1:1.565
IVth 1:1.241
Vth 1:1.065
VIth 1:0.939
Reverse 1:2.692

Brakes
4 self-ventilated rotors with pedal control, hydraulic transmission with dual independent circuits, one for each axle with vacuum servo.
ABS antilock device + DRP function.

Steel brake lines
(Front rotor Ø 380 x 34 mm (14.96 in x 1.34 in
(Front calliper cylinders N. 8 (32-28 mm/32-28 mm
(1.26 in-1.10 in/1.26 in-1.10 in )
(Rear rotor Ø 355 x 32 mm (13.98 in x 1.26 in
(Rear calliper cylinders N. 4 (40-44 mm
(1.57 in-1.73 in)
(Ceramic rotors system (Optional
(Front rotor Ø 380 x 38 mm (Ø 14.96 in x 1.5 in
(Front calliper cylinders N. 6 (32-36-38 mm) (1.26 in-1.42 in-1.5in
(Rear rotor Ø 380 x 38 mm (Ø 14.96 in x 1.5 in
(Rear calliper cylinders N. 6 (32-36-38 mm) (1.26 in-1.42 in-1.5in
Handbrake Mechanical, acting on rear wheels

Suspension
4-wheel independent articulated quadrilateral system. Hydraulic shock absorbers and coaxial coil springs. Suspension with dual front and rear struts, antiroll, antidive and antisquat bar.

Performance data
(Top speed 340 km/h (211.3 mph
(Acceleration 0-100 km/h (0-62 mph) 3.4 s (before: 3.8 s

Dimensions
(Wheelbase 2665 mm (104.92 in
(Total length 4700 mm (185.04 in
(Total width 2058 mm (81.02 in
(Total height 1135 mm (44.69 in
(Dry weight (no fuel and no liquids) 1665 kg (3670.7 lb
(Front trackwidth 1635 mm (64.37 in
(Rear trackwidth 1695 mm (66.73 in
(Front overhang 1080 mm (42.52 in

(Rear overhang 955 mm (37.60 in
(Maximum overall width with external rear-view mirrors 2215 mm (87.20 in

(Liquid capacities (litres
(Engine oil 12 litres (3.17 gal
(Gearbox oil 3.5 litres (0.92 gal
(Front differential oil 1 litre (0.26 gal
(Rear differential oil 2.5 litres (0.66 gal
(Cooling circuit 15 litres (3.96 gal

(Consumption (according to DIR 1999/100/CE
Urban 32,3 l/100km
Extra-urban 15,0 l/100 km
Combined 21,3 l/100 km
CO2 emissions 495 g/km


جدال نفس گیر رونتون و تورنادو

تا کنون چند ابر خودرو هوس سر به سر گذاشتن با هواپیماهای شکاری به سرشان زده که از جمله آن میتوان به خودروی فرمول یک فراری به رانندگی شوماخر ، خودروی اسپایکر و از همه جالب تر بوگاتی ویرون اشاره کرد.این ابر نوبت به هیولای زیبا و تماشایی لامبورگینی یعنی رونتون است که با یک جنگنده فوق سریع زور آزمایی کند. رونتون در باند فرودگاه مرکز گدی در ایتالیا با جنگنده پاناویا تورنادو مسابقه داد و نتیجه هم شبیه به ادوار گذشته بود.فرودگاه نظامی برشیا آموزش نظامی، هفته گذشته شاهد مسابقه ای کم نظیر و باور نکردنی بود. مسابقه ای میان یک ابر خودرو و یک جنگنده !در این مسابقه عجیب ، شتاب و سرعت یک جنگنده تورنادو، که توسط خلبان کارآزموده نیروی هوایی ایتالیا هدایت میشد؛ در برابر یک لامبورگینی رونتون، با رانندگی یکی از رانندگان حرفه ای شرکت، به معرض آزمون گذاشته شد.


در شتاب گیری اولیه لامبورگینی بهتر عمل کرد و ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید اما پس از طی شدن یک کیلومتر از مسیر سه کیلومتری نوبت به تورنادو رسید که با موتور های جت از رقیب کوچک ترش سبقت بگیرد.مسابقه شتاب لامبورگینی و تورنادو در مسافتی حدود 3000 متر و بر روی باند مخصوص پرواز این جنگنده ها صورت گرفت.در ابتدای مسابقه این لامبورگینی بود که در برابر چشمان حیرت زده ناظران موفق شد به راحتی جنگنده تورنادو را پشت سر بگذارد و تقریبا تا آخرین مترهای مسیر مسابقه پیشتاز باقی بماند. تورنادو تنها در مترهای پایانی بود که توانست بالاخره از فراز سر لامبورگینی که با سرعت بیش از 340 کیلومتر در ساعت پیش میرفت، عبور کرده و با فاصله ای واقعا اندک از خط پایان بگذرد.مسابقه میان دو ساخته فوق سریع بشر که در پایگاه نظامی برگزار شد ، بخش از برنامه های معرفی و تبلیغ توانایی های حیرت آور آخرین ساخته لامبورگینی یا همان ریونتون بود. در این مسابقه جذاب و کم نظیر که از انبوه شبکه های خبری و ورزشی اروپا و حتی برخی شبکه های ماهواره ای به صورت مستقیم پخش شد، هرچند تورنادو توانست با فاصله اندکی رقیب خود را پشت سر بگذارد، اما در واقع این لامبورگینی بود که کیفیت بی نظیر و حیرت آور ساخته جدید خود را به رخ تماشاگران بکشد.انتخاب این فرودگاه ، گذشته از امکانات فنی باند آن برای برگزاری چنین مسابقه ای، در واقع اشاره ای به ویژگی های خاص طراحی ریونتون بود. این خودرو به باور کارشناسان ، حداعلای طراحی و رعایت اصول آیرودینامیک را به نمایش گذاشت. هماهنگی های لازم برای چنین مسابقه ای از سوی مسولان نیروی هوایی وزارت دفاع ایتالیا صورت گرفته بود.

طراحی رونتون ، که محصول کار مرکز طراحی لامبورگینی است، با بهره گیری از انبوه تحقیقات گسترده و دامنه داری که از چندین سال پیش در مرکز تحقیقات و توسعه شرکت با هدف ساخت یک ابرخودرو سریع صورت گرفته، میسر شده است. مدیران این بخش میگویند هدف آنها ساخت سریع ترین خودرو ممکن بود و به همین دلیل از جنگنده های سریع الهام گرفته و سعی کرده اند تا با تکمیل تحقیقات صورت گرفته، دستاوردهای این صنعت را در عرصه خودروسازی عملی کنند. ظاهر متفاوت ریونتون با خطوط تیز و سطوح کاملا صیقلی و هموار در کنار ظاهری که بی شباهت به موشکی رها شده نیست ، نشان می دهد که تا چه حد طراحان لامبورگینی متاثر از طراحی جنگنده ها بوده اند. آنچه که هفته گذشته در باند فرودگاه برشیا به نمایش درآمد هم نشان میدهد که گذشته از این الهام، مجموعه تیم سازنده ریونتون موفق شده اند خودرویی بسازند که از لحاظ شتاب و سرعت توان به چاش کشیدن پیشرفته ترین جنگنده های فوق سریع جهان را داشته باشد. لامبورگینی نشان داده است رقابت با وسایل نقلیه هوایی و حتی هواپیماهای جنگی، که زمانی رویایی مضحک تلقی میشد، با پیشرفت های حیرت آور صنعت خودرو سازی تبدیل به هدفی قابل تحقق است.ربنتون گذشته از این توانایی فنی، از جهات دیگر هم در میان ساخته های لامبورگینی یک استثنا است. این ابر خودرو قرار است به صورت کاملا محدود و صرفا در تیراژ 20 دستگاه ساخته شود. به این ترتیب حتی اگر توان پرداخت بهای 1.5 میلیون دلاری آن را دارید، بازهم قادر نخواهید بود لذت تصاحب و رانندگی با آن را درک کنید، لامبورگینی در حال حاضر تمامی 20 دستگاه ریونتون مورد نظر را پیش فروش کرده و قرار است تا ماه های نخست سال 2008 ، این خودروها را به صاحبان خوش شانس تحویل دهد. شنیده ها در این میان حاکی از آن است که تنها برخی اشخاص با نفوذ و خاص که قاعدتا باید سیاستمداران ارشد و میلیاردرهای سرشناس باشند فرصت خرید این خودرو کم نظیر را یافته اند!وینتون که نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ( که سپتامبر سال جاری - شهریور ماه برگزار شد ) به معرض نمایش عمومی در آمد ، به باور بسیاری از هم اکنون میتواند جدی ترین تهدید برای بوگاتی ویرون، دیگر ابر خودروی فوق سریع جهان محصوب شود . ویرون که با بهایی معادل 1.4 میلیون دلار ، سریع ترین و پرشتاب ترین خودرو جهان و تنها خودرو با توان بیش از 1000 اسب بخار محصوب میشد، اکنون پس از سالها ترک تازی گرمای نفس های رقیب تازه نفس و جدی را پشت سر خود حس میکند.هنوز بهای نهایی عرضه ریونتون به صورت رسمی ارایه نشده است، در صورت گمانه زنی ها و قطعیت یافتن گفته های برخی مسولان شرکت در همان یورش نخست عنوان گران قیمت ترین خوردو جهان را از آن خود خواهد کرد، اما آیا ابرخودرو لامبورگینی میتواند سایر عناوین برتر را هم از ویرون، دیگر ابر خودرو ایتالیایی ، بگیرد ؟ ایتالیایی ها حتی در صورت عدم تحقق این امر باز هم میتوانند به خود ببالند. قرار گرفتن دو ابر خودروی ایتالیایی در راس برترین ساخته ای بشر در این صنعت و رقابت شانه به شانه آنها برای مردمان این سرزمین که در سال های اخیر اخبار ناخوشایندی را از صنعت خودروسازی کشور خود شنیده اند، میتواند نوید بخش روزهای بهتری باشد.

  

 

 

 

 

  

 

موسو

تعداد و نوع سیلندر: 4 خطی

حجم موتور: 2295

تعداد سوپاپ در هر سیلندر:  2

وزن خودرو(کیلوگرم):  1825

باک بنزین: 70 لیتر

سیستم ترمز: ABS

حداکثر سرعت(کیلومتر): 176

گیربکس: 5 دنده دستی

ظرفیت سرنشین: 7

قیمت(تومان):40 ملیون 

 

 

رونیز

مشخصات فنی رونیز

نوع گیربکس:معمولی FS5W71C

نسبت دنده 1: 592/3

نسبت دنده 2: 2/246

نسبت دنده 3: 415/1

نسبت دنده 4: 000/1

نسبت دنده 5: 0/821

کمک گیربکس

نوع و مدل:TX10A

نسبت دنده(سبک): 000/1
نسبت دنده(سنگین): 020/2

نسبت دنده دیفرانسیل: 4/625رینگ ها و لاستیک ها

اندازه رینگ ها: 7JJX16

اندازه لاستیک ها:245/70R16

ابعاد

طول کل:4560 میلیمتر

عرض کل:1960 میلیمتر

ارتفاع کل:1880 میلیمتر

وزن

وزن خالص بدون بار:1770

موتور

نوع و کد: بنزینی<KA24DE

تعداد و ترکیب سیلندر:4سیلندر-- خطی

حجم سیلندر ها: 2389 سانتیمتر مکعب

حداکثرقدرت: 160/5600 HP/RMP

حداکثر گشتاور: 2و 21/3600 KJM/RPM

سیستم سوخت

مدل: انژکتوری

ظرفیت باک بنزین: 60 لیتر