THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

LAMBORGHINI GALLARDO LP570-4 SUPERLEGGERA 2011

Superleggera وا‍ژه ای غریب برای طرفداران لامبورگینی نیست پس از غیبت چند ساله Superleggera اکنون این خودرو بازگشته است تا شما را به مرزهای جدیدی از سرعت برساند . طبق معمول این خودرو آیرودینامیک تر - سبک تر و قوی تر از برادر خود lp560 است .
در مقایسه با lp560 این خودرو 70 کیلوگرم سبک تر است . مقدار زیادی از این کاهش وزن به دلیل استفاده گسترده از فیبر کربن در قسمت های مختلف این خودرو محیا شده است . از این ماده سبک وزن در ساخت اسپویلر عقب - درپوش موتور -قطعات داخل کابین -رودری ها و... استفاده شده است . تقسیم وزن این خودرو نیز با نسبت 43 به 57 برای محورهای جلو و عقب صورت گرفته است .
افزایش 10 اسب بخاری قدرت این خودرو نیز با برنامه ریزی مجدد ecu آن میسر گشته است .شتاب 0 تا 100 و 0 تا 200 کیلومتر این خودرو بترتیب 3.4 و10,2 ثانیه اعلام شده است .حداکثر سرعت این خودرو 325 کیلومتر در ساعت است . حداکثر قدرت و گشتاور این خودرو 570 اسب بخار و 540 نیوتون متر اعلام شده که در دور موتور 8,000 و6,500 دور در دقیقه بدست می آید.
گیربکس شش سرعته e-gear این خودرو دارای سه حالت تعویض دنده است که دو حالت آن بصورت تمام اتوماتیک و حالت سوم( thrust mode ) به کمک پدال های پشت فرمان صورت میگیرد .یک نکته مهم در مورد این خودرو کاهش آلایندگی و مصرف سوخت آنست که اگرچه برای مالکان آن چندان مهم نیست اما نشان دهنده توجه این کمپانی به مسائل زیست محیطی است .
لامبورگینی برای بهبود وضعیت آیرودینامیکی این خودرو تلاش زیادی کرده است . سپر جلو دوباره طراحی شده است که علاوه بر بهبود ضریب آیرودینامیکی نقش مهمی در خنک کردن دیسک های ترمز این خودرو ایفا می کند .دیفیوز عقب خودرو نیز دوباره طراحی شده است همچنین یک اسپویلر بزرگ تر که مشابه نمونه استفاده شده در مورسیه لگو lp670 است قابل سفارش است . 

بمنظور کاهش وزن رینگ های این خودرو از آلومینیوم و تیتانیوم در ساخت آن استفاده شده است . تایرهای این خودرو ساخت پیرلی است این تایرهای که از نوع P Zero Corsa هستند در جلو و عقب دارای ابعاد 235/35 ZR19 و 295/30 ZR19 هستند . ترمز های سرامیکی که پیش از این بعنوان یک آپشن برای lp560 عرضه میشد بطور استاندارد در Superleggera استفاده میشود که در جلو دارای 8 پیستون و در عقب دارای 4 پیستون آلومینیومی هستند . ابعاد دیسک های جلو و عقب بترتیب 365 و 356 میلی متراست . البته دیسک های کربن -سرامیکی نیز در صورت خواست خریداران روی این خودرو نصب خواهد شد . 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد