THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

THE CARS

این وبلاگ برای علاقه مندان به اتومبیل طراحی شده است

شورولت Camaro

نیروی حرکتی برای طراحی موتور Camaro اولین کار تماس با جیم استابینک و کمپانی وی بود٬جیم تنها فردی بود که به تنهایی موتور نسل اول Camaro در دهه ی ۶۰ با کد Camaro ZL1 ساخت و توانست از سیلندرهای ۴۲۷ اینچ مکعبی و یک سرسیلندر عظیم الجثه در دور موتور ۵۲۰۰ معادل ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر تورک بگیرد که این مجموعه هنوز هم با توجه به گذشت حدود نیم قرن از تولیدش عملکردی فوق العاده و بی نظیر دارد.اما موتور کنونی و نوین Camaro در مجموع ۸ سیلندر و ۴۰ سوپاپ و حجمی معادل ۶ لیتر دارد. تولید این مجموعه با کد LS2 و مجهز نمودنش به سیستم کنترل هوشمند پاشش سوخت سبب گردید تا میزان مصرف سوخت در این موتور ۴۰۰ اسب بخاری به اندازه ی یک خودروی ۶ سیلندر باشد. در مجموعه ی موتور Camaro سیستم کنترل هوشمند سوخت وظیفه اش حفظ تعادل مصرف و چرخه ی بنزین در موتور است. این سیستم پیشرفته در هنگامی که موتور در حال کار کردن است و سرعت خودرو کم است تنها ۴ سیلندر را فعال نگه می دارد و ۴ سیلندر دیگر به صورت هوشمند از کار می افتند٬اما به محض شتابگیری و نیاز به سرعت بیشتر٬ ۴ سیلندر خاموش به ۴ سیلندر فعال اضافه شده و یک نیروگاه اتمی شروع به فعالیت می کند!گیربکس در نظر گرفته شده با کد T56 در آمارگیری غیر رسمی با کمترین اتلاف وقت میتواند در عرض ۵ ثانیه سرعت کامارو را به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و اینجاست که نقش کمربندهای ۴ جناحی ضربدری و صندلی های گود اسپرت Camaro به خوبی نمایان میشود.مصرف سوخت در هنگام فعال بودن سیستم کنترل پاشش سوخت یک گالن در ۴۶ کیلومتر اعلام شده

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد