نیروی حرکتی برای طراحی موتور Camaro اولین کار تماس با جیم استابینک و کمپانی وی بود٬جیم تنها فردی بود که به تنهایی موتور نسل اول Camaro در دهه ی ۶۰ با کد Camaro ZL1 ساخت و توانست از سیلندرهای ۴۲۷ اینچ مکعبی و یک سرسیلندر عظیم الجثه در دور موتور ۵۲۰۰ معادل ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر تورک بگیرد که این مجموعه هنوز هم با توجه به گذشت حدود نیم قرن از تولیدش عملکردی فوق العاده و بی نظیر دارد.اما موتور کنونی و نوین Camaro در مجموع ۸ سیلندر و ۴۰ سوپاپ و حجمی معادل ۶ لیتر دارد. تولید این مجموعه با کد LS2 و مجهز نمودنش به سیستم کنترل هوشمند پاشش سوخت سبب گردید تا میزان مصرف سوخت در این موتور ۴۰۰ اسب بخاری به اندازه ی یک خودروی ۶ سیلندر باشد. در مجموعه ی موتور Camaro سیستم کنترل هوشمند سوخت وظیفه اش حفظ تعادل مصرف و چرخه ی بنزین در موتور است. این سیستم پیشرفته در هنگامی که موتور در حال کار کردن است و سرعت خودرو کم است تنها ۴ سیلندر را فعال نگه می دارد و ۴ سیلندر دیگر به صورت هوشمند از کار می افتند٬اما به محض شتابگیری و نیاز به سرعت بیشتر٬ ۴ سیلندر خاموش به ۴ سیلندر فعال اضافه شده و یک نیروگاه اتمی شروع به فعالیت می کند!گیربکس در نظر گرفته شده با کد T56 در آمارگیری غیر رسمی با کمترین اتلاف وقت میتواند در عرض ۵ ثانیه سرعت کامارو را به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و اینجاست که نقش کمربندهای ۴ جناحی ضربدری و صندلی های گود اسپرت Camaro به خوبی نمایان میشود.مصرف سوخت در هنگام فعال بودن سیستم کنترل پاشش سوخت یک گالن در ۴۶ کیلومتر اعلام شده